Építés : Kőszeg állomás építése - 1:87 |
Kőszeg állomás építése - 1:87
2008.01.09. 18:31
Frissítve 2011. február 28. . 2007. szeptemberi unterrohri kiállítás után klubtagságunk egy része elhatározta, a jövőben megépülő moduljainkat a Fremo szabvány szerint fogjuk elkészíteni.
Kőszeg vasútállomás
Az állomás 5 modul elepmből épül fel, teljes hossza 6,5 méter. Az állomást a nemzetközi illetve a hazai modul találkozókon szeretnénk bemutatni. Ennek megfelelően elektromos csatlakozásai, és a csatlakozó felület kialakítása követi a vonatkozó szabványokat. Mivel a hagyományos analóg vezérlés mára elavulttá vált, így kizárólag digitális üzemben lesz használható. Tervezett vágányanyag Roco Line töltés nélküli sínrendszer 2.1 mm-es sínkorona magassággal. Az első tervezési fázis, egy vázlatrajz a nagyvasúti helyszínrajz alapján.
A vágányzat nagy valószínűséggel Tillig Elite sínrendszerből fog felépülni. A Roco sajnos nem gyárt Y váltót, a helyszínbejáráson pedig kettő darabbal is találkotunk. Az állomás nagy része betonaljas vágányzat. Csatlakozó felületei Fremo F96 szabvány szerintiek lesznek. Az állomás két féle változatban lesz felépíthető, teljes hossza 7 méter. Jelenlegi használatában végállomásként funkcionál, azonban lehetővé akarjuk tenni átmenő forgalom lebonyolítását is. A valóságban 1960-as évekig folyt ilyen jellegű üzem Kőszegen. Jelenleg személy és teherforgalom egyaránt zajlik az állomáson.
A terv harmadik (végleges) változata
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/1301249109_20.jpg)
Képgaléria Kőszeg állomásról itt!
A jelenleg készen lévő Fremo H0-Europa szabvány szerint készült moduljaink rajzai.
2008. január: a modulok közti előlapok megérkeztek Németországból. Pontosságukra nem lehet panasz, lézer vágásos technológiával készültek. Időközben a vágányanyag is megérkezett, betonaljas és fatalpfás sínek egyaránt, valamint a szükséges váltók, és a váltóállító művek is. Jelenleg az épületek helyének meghatározása történik. Miután a terven mindent rendben lévőnek találunk, megkezdődik az építés.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1209114234_26.jpg)
2008. március-április: Összeállításra kerül az állomás 3 moduleleme. Elkészületek az állítható fém lábak is, melyek alkalmasak 130 cm és 100 cm magasságra is. Elkészült néhány kisebb épület is. A szombathelyi oldal felöli váltóörház, áteresz, a vágánygépkocsi garázsa, a volt szolgálati lakás, a garázs, és a kisebbik raktárépület a rampával. Ezek megtekinthetőek itt. Jelenleg zajlik a vágányfektetés. Ezt a szombathelyi oldal felöl kezdtük el. Képek megtekinthetőek itt.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1211359874_86.jpg)
2008. május. Három állomási modulon folyik a vágányfektetés. Képek megtekinthetőek itt. Ügyelünk a lehető legélethűbb kivitelezésre. A modulillesztéseknél visszaopótuljuk a talpfákat és betonaljakat. A sínek öregbítését még a kavicságy elkészetése előtt elvégezzük. A váltókhoz a Weinert cég váltójelző lámpáit rendeltük meg, ezek nem pontosan a magyar szabvány szerintiek, de jól fognak mutatni. Kezdenek kialakulni a terepviszonyok is. A buszforduló 4-5 cm-re alacsonyabban van az állomáshoz képest.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1213460202_87.jpg)
2008. június. A 3 állomási elem vágányfektetése a végéhez közeledik. Szerkezetkész állapotban van az Ausztria felöli első íves modul is. Német Fremos oldalakról ellesett módszer alapján a vágányzatot a kavicságy elkészítése előtt már megfestettük. Így lényegesen szebb hatást sikerül elérni. Beépítettük az első Weinert váltójelzőt is. Képek a jelenlegi helzetről itt.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1235927547_89.jpg)
2009. február. Alakulgat az asztal. Már van kapcsolópultunk is. Jelenleg a kavicságy kialakítása, valamint a kiegészítő elemek terep alapjának megépítése van folymatban. Képek itt. Elkészült a téglagyári oldalrakodó is,erről képek itt. Így legalább Öttevényben már igényesebb körülmények között tudunk téglát rakodni.
2009. augusztus. Újul erővel nekiálltunk Kőszeg állomás további építéséenk. Elkészült a peron, az utak építése is folymatban van. Egyre több helyen zöldül ki a terepasztal. Megkezdődött a fák építése.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1254227079_07.jpg)
2009. szeptember. Kőszeg állomásunkkal eddig 3 alkalommal vettünk részt kiállításon. 2009. április Kunsziget Digitális modultalálkozó, Balatonlelle 2009. Saját kiállításunk, Unterrohr Ausztria 2009. szeptember, az MBV-Graz csapatának kiállíátása. Képek valamennyi kiállításról megtalálhatóak a képek menüpont alatt.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1255246262_50.jpg)
2009. szeptember. Elkészültek a vágányzáró sorompók, valamint megérkeztek a jelzők és a fenysorompók is. Hozzáláttunk a terep teljes felöltöztetésének, ezt a Rattersdorfi oldalon kezdtük el. Az állomás épület építése is tovább haladt. Képek az építés jelenlegi állapotáról itt.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1266250874_46.jpg)
2010. január- február. Valamennyi moduéon zajik a terepépítés. Egyre több műtárgy, épület nyeri el végleges formáját és helyét. Az elmúlt hómapokban a szombathelyi oldal terepépítése zajlik. Lassan az állomás épület is véglehges alakot ölt. Képek az építés jelen fázisáról itt.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1268045208_15.jpg)
2010. március. Elkészült egy újabb épületmodell, valamint folyik az állomás előtti tér rendezése. Képek megtekintehtőek itt.
![](//mmikvmk.gportal.hu/portal/mmikvmk/image/gallery/tn_1298801750_06.jpg)
2011. január - február. Kőszeg állomás nyíltvonali részéhez készítettünk 2db 1 méteres egyenes és 2 db R2000-es 30 fokos nyíltvonali modult. Képek megtekinthetőek itt.
|