Beszámolók : II. Fremo Regionális Találkozó Bad Vöslau |
II. Fremo Regionális Találkozó Bad Vöslau
Osztrák Fremo tagok második
alkalommal szerveztek regionális találkozót Bécs környékén. A rendezvény
helyszíneként ezúttal a Bad Vöslau-i Geymüllerhalle-t választották. A
rendezvényen a környező országok Fremo tagjait és vendég résztvevőket is
szívesen láttak. A rendezvényen három ország modellezői képviseltették magukat,
osztrákok, németek és magyarok.
Az elrendezési terv:
A rendezvényen összesen 13
állomás továbbá egy vontatási telep és 3 nyíltvonali rakodóhely vett részt. A
pálya egy meglehetősen hosszú fővonalból (St Rudolf - Gaudenzdorf) és egy
mellékvonalból (Windach - Mannersdorf) állt. A fővonali szakasz egy része
villamosított volt, ez St. Rudolf tároló állomástól indult, Michaelried megálló
rakodóhelyen át érte el St Olmat állomást, majd a villamosított szakasz
végpontját Bad Ferrum-ot. Innen mozdonycserét követően Kőszegen át haladt a
vonal, elérte Rodaunt, melynek érdekessége, hogy itt a városi villamoshálózat
keresztezte a vasútvonalat. Ez követően érték el a szerelvények a rendszer
központi pályaudvarát Obere Warth-ot. Innen a fővonal Zwettlen keresztül érte
el Friedberget, mely ezúttal fejpályaudvarként funkcionált. Tovább haladva a
fővonal elérte Forstinget, majd Guss és San Sebastian nyíltvonali rakodóhelyeken
áthaladva érte el Gaudenzdorf üzemi pályaudvart.
A mellékvonal Windach tároló
állomásról indult, áthaladva Obere Warth-on érte el Mannersdorfot, ahova egy
vontatási telep is csatlakozott. A Windach - Obere Wart viszonylaton csak RP 25
kerekekkel szerelt járművek közlekedhettek.
Az üzem:
A menetrendszerkesztők nagyon
mozgalmas ugyanakkor könnyen átlátható menetrendet hoztak össze. Személyvonatok
terén mindössze egy Expressz vonat, 2 személyvonati szerelvény, és 2 motorvonat
volt a pályán. A tehervonatok terén kizárólag kártyás teherkocsikból kiállított
szerelvények közlekedtek, kétféle megnevezéssel, gyűjtő tehervonat, ezek hozták
az állomásokra a rendelt vagonokat és vitték magukkal az üreseket. Az irány
tehervonatok egy-egy vonalszakasz begyűjtött vagonjait vitték a központi
elosztó pályaudvarra Obere Warth-ba. Így előfordulhatott, hogy egy Kőszegről
induló teherkocsi, a feladást követően még kétszer is áthaladhatott Kőszegen. A
rendszer központi pályaudvarán összesen 3 fő teljesített szolgálatot. A sok
szorgos kéz ellenére az állomás kapacitása szűkösnek bizonyult, az élénk
áruforgalom és a tolatási mozgások miatt a személy szerelvények áthaladása
nagyon lassan ment. Ezt látva a szervezők az idő lelassítása mellett döntöttek.
A találkozó nagy részében a III.
és korai IV. korszakos játék zajlott. Az V. és VI. korszakos átmenet szombat
este zajlott. Ekkor a szerelvények nagy részét lecserélték. A legnagyobb
problémát az úton lévő megrakott III. korszakos teherkocsik jelentették. Ezeket
csak akkor szabadott lecserélni, ha volt helyette megfelelő modern jármű. Ennek
hiányában a régi vagonok közlekedtek tovább.
Élmények:
A találkozón egyesületünk
valamennyi tagja nagyon jól érezte magát, köszönetünket fejezzük ki a szervezők
és valamennyi résztvevő felé.
|