Építés : Kőszeg állomás építése - 1:87 |
Kőszeg állomás építése - 1:87
2008.01.09. 18:31
Frissítve 2011. február 28. . 2007. szeptemberi unterrohri kiállítás után klubtagságunk egy része elhatározta, a jövőben megépülő moduljainkat a Fremo szabvány szerint fogjuk elkészíteni.
Kőszeg vasútállomás
Az állomás 5 modul elepmből épül fel, teljes hossza 6,5 méter. Az állomást a nemzetközi illetve a hazai modul találkozókon szeretnénk bemutatni. Ennek megfelelően elektromos csatlakozásai, és a csatlakozó felület kialakítása követi a vonatkozó szabványokat. Mivel a hagyományos analóg vezérlés mára elavulttá vált, így kizárólag digitális üzemben lesz használható. Tervezett vágányanyag Roco Line töltés nélküli sínrendszer 2.1 mm-es sínkorona magassággal. Az első tervezési fázis, egy vázlatrajz a nagyvasúti helyszínrajz alapján.
A vágányzat nagy valószínűséggel Tillig Elite sínrendszerből fog felépülni. A Roco sajnos nem gyárt Y váltót, a helyszínbejáráson pedig kettő darabbal is találkotunk. Az állomás nagy része betonaljas vágányzat. Csatlakozó felületei Fremo F96 szabvány szerintiek lesznek. Az állomás két féle változatban lesz felépíthető, teljes hossza 7 méter. Jelenlegi használatában végállomásként funkcionál, azonban lehetővé akarjuk tenni átmenő forgalom lebonyolítását is. A valóságban 1960-as évekig folyt ilyen jellegű üzem Kőszegen. Jelenleg személy és teherforgalom egyaránt zajlik az állomáson.
A terv harmadik (végleges) változata
Képgaléria Kőszeg állomásról itt!
A jelenleg készen lévő Fremo H0-Europa szabvány szerint készült moduljaink rajzai.
2008. január: a modulok közti előlapok megérkeztek Németországból. Pontosságukra nem lehet panasz, lézer vágásos technológiával készültek. Időközben a vágányanyag is megérkezett, betonaljas és fatalpfás sínek egyaránt, valamint a szükséges váltók, és a váltóállító művek is. Jelenleg az épületek helyének meghatározása történik. Miután a terven mindent rendben lévőnek találunk, megkezdődik az építés.
2008. március-április: Összeállításra kerül az állomás 3 moduleleme. Elkészületek az állítható fém lábak is, melyek alkalmasak 130 cm és 100 cm magasságra is. Elkészült néhány kisebb épület is. A szombathelyi oldal felöli váltóörház, áteresz, a vágánygépkocsi garázsa, a volt szolgálati lakás, a garázs, és a kisebbik raktárépület a rampával. Ezek megtekinthetőek itt. Jelenleg zajlik a vágányfektetés. Ezt a szombathelyi oldal felöl kezdtük el. Képek megtekinthetőek itt.
2008. május. Három állomási modulon folyik a vágányfektetés. Képek megtekinthetőek itt. Ügyelünk a lehető legélethűbb kivitelezésre. A modulillesztéseknél visszaopótuljuk a talpfákat és betonaljakat. A sínek öregbítését még a kavicságy elkészetése előtt elvégezzük. A váltókhoz a Weinert cég váltójelző lámpáit rendeltük meg, ezek nem pontosan a magyar szabvány szerintiek, de jól fognak mutatni. Kezdenek kialakulni a terepviszonyok is. A buszforduló 4-5 cm-re alacsonyabban van az állomáshoz képest.
2008. június. A 3 állomási elem vágányfektetése a végéhez közeledik. Szerkezetkész állapotban van az Ausztria felöli első íves modul is. Német Fremos oldalakról ellesett módszer alapján a vágányzatot a kavicságy elkészítése előtt már megfestettük. Így lényegesen szebb hatást sikerül elérni. Beépítettük az első Weinert váltójelzőt is. Képek a jelenlegi helzetről itt.
2009. február. Alakulgat az asztal. Már van kapcsolópultunk is. Jelenleg a kavicságy kialakítása, valamint a kiegészítő elemek terep alapjának megépítése van folymatban. Képek itt. Elkészült a téglagyári oldalrakodó is,erről képek itt. Így legalább Öttevényben már igényesebb körülmények között tudunk téglát rakodni.
2009. augusztus. Újul erővel nekiálltunk Kőszeg állomás további építéséenk. Elkészült a peron, az utak építése is folymatban van. Egyre több helyen zöldül ki a terepasztal. Megkezdődött a fák építése.
2009. szeptember. Kőszeg állomásunkkal eddig 3 alkalommal vettünk részt kiállításon. 2009. április Kunsziget Digitális modultalálkozó, Balatonlelle 2009. Saját kiállításunk, Unterrohr Ausztria 2009. szeptember, az MBV-Graz csapatának kiállíátása. Képek valamennyi kiállításról megtalálhatóak a képek menüpont alatt.
2009. szeptember. Elkészültek a vágányzáró sorompók, valamint megérkeztek a jelzők és a fenysorompók is. Hozzáláttunk a terep teljes felöltöztetésének, ezt a Rattersdorfi oldalon kezdtük el. Az állomás épület építése is tovább haladt. Képek az építés jelenlegi állapotáról itt.
2010. január- február. Valamennyi moduéon zajik a terepépítés. Egyre több műtárgy, épület nyeri el végleges formáját és helyét. Az elmúlt hómapokban a szombathelyi oldal terepépítése zajlik. Lassan az állomás épület is véglehges alakot ölt. Képek az építés jelen fázisáról itt.
2010. március. Elkészült egy újabb épületmodell, valamint folyik az állomás előtti tér rendezése. Képek megtekintehtőek itt.
2011. január - február. Kőszeg állomás nyíltvonali részéhez készítettünk 2db 1 méteres egyenes és 2 db R2000-es 30 fokos nyíltvonali modult. Képek megtekinthetőek itt.
|